ignorance is not bliss

Idag har jag bara två saker att gnälla om:

- För det första, hur kan man inbilla sig att det är en bra idé att ha en valutaunion, där de olika medlemsländerna har väldigt olika ekonomisk standard, och dessutom olika lagstiftning, inte minst om ekonomi? Om man ska ha ett valutasamarbete, måste de rikaste länderna vara beredda att sänka sin ekonomiska standard, för att kompensera för de länder som har det sämst ställt. Och det är väl bara att inse, ytterst få länder är beredda att göra det.

- Huuuuuuuur orkar min hjärna jävlas så mycket med mig? Precis när jag trodde att det kanske faktiskt var möjligt att en ny människa kan vimsa runt i min skalle lite trevligt sådär, så ger min hjärna mig ett fett slag i skallen i form av en dröm om min gamla kärlek. FFFUUU.
Moral of story : Om man ska göra slut, så ska det vara av rätt anledning, annars blir det jävligt mycket svårare att komma över det och gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0